Musicisti

1908660351

Gianluca Scipioni

primo trombone

Gianluca Scipioni dal 2002 è Primo Trombone presso l’orchestra del Teatro Regio di Torino e la Filarmonica TRT, ruolo ricoperto precedentemente in numerose orchestre tra le quali l´orchestra Nazionale della Rai, l´orchestra Nazionale dell’ Accademia di S. Cecilia e quella del Teatro alla Scala.
Svolge un´intensa attività didattica tenendo numerosi masterclass già docente del biennio di specializzazione presso l’istituto pareggiato “ A. Peri” di Reggio Emilia è docente della cattedra di Trombone al conservatorio “ G.Puccini” di La Spezia.
E' membro del “Gomalan Brass Quintet” con il quale ha vinto il primo premio al concorso internazionale “città di Passau” 2001.
Con questa formazione ha all’attivo più di 400 concerti ed è regolarmente presente nelle più importanti sale da concerto e festival italiani ed europei. Con il Gomalan Brass si è esibito anche negli Stati Uniti, Canada, Taiwan e Giappone, tenendo anche Masterclass al Tanglewood Istitute of Music, alla Toronto University of Music, al Royal Northern College of Music di Manchester, alla Royal Scottish Academy for Music and Drama di Glasgow e per il MusicaRiva Festival.
Con il quintetto ha all'attivo 5 lavori discografici due dei quali pubblicati dalla Summit Records, da molti considerata come la più autorevole etichetta al mondo per quanto riguarda gli ottoni ed uno dalla prestigiosa casa editrice Naxos.
Gianluca è una artista Edwards e Wedge.

ENGLISH VERSION

Gianluca Scipioni is a principal trombone in the Orchestra of the ‘Teatro Regio’ of Turin and Filarmonica TRT. He has worked as Principal Trombone with the ‘RAI’ National Radio Orchestra, the ‘Santa Cecilia’ Symphony Orchestra in Rome and with the Orchestra of the ‘Teatro alla Scala’, in Milan.
He gives masterclass in all Europe and he tought specialization in trombone at “ A. Peri” institiute of Reggio Emilia and now in the Conservatorio “ G.Puccini” di La Spezia.
He is a member of Gomalan Brass Quintet with whom he won the first prize in International competition in 2001 “ City of Passau”.
Gomalan brass has done more than 400 concerts and was constantly presented in major concert halls of Italian and European festivals.
Gomalan Brass has performed in the United States, Canada, Japan and Taiwan, giving Master Class at the Tanglewood Institute of Music, the University of Toronto Music, Royal Northern College of Music in Manchester, the Royal Scottish Academy for Music and Drama Glasgow, and the MusicaRiva Festival.
The quintet has recorded some CD, two of them were published by Summit Records, considered by many as the most influential label in the world with regard to the brass and one by the prestigious publishing house Naxos.
He is Edwards and Wedge Artist.